Lákajú nás zľavy!

Lákajú nás zľavy!

Rabat (zľava) je zrážka z ceny nejakého produktu, ktorú poskytuje predávajúci v prospech kupujúceho. Ide o takzvanú odmenu za jeho nákupy.
Poznáme:

bankog

  • rabat sezónny – napríklad koncom leta dostanete rabat – zľavu na letné oblečenie, koncom zimy zas na zimnú obuv alebo oblečenie, keď končí veľkonočné obdobie, máte zľavu na veľkonočné výrobky…
  • rabat funkčný, to znamená že predajca predáva výrobok za cenu, ktorú si dá výrobca, samozrejme, že výrobca ponúkne výrobok predajcovi ešte lacnejšie…
  • rabat vernostný – ak sa staneme stálymi zákazníkmi jedného výrobcu, dá nám vernostný rabat napríklad päť percent
  • množstvový rabat – napríklad ak od výrobcu kúpime malé množstvo tovaru, napríklad po dvesto metrov látky, dostaneme zľavu – rabat desať percent na všetok tovar.

 
Obchodníci aj u nás dobre vedia, čo zákazníkov vie prilákať k nákupu práve u nich !
Vo veľkej miere sú to práve zľavy. Za ďalšie to môže byť pridaná hodnota v podobe predĺženej záruky, servisu u zákazníka doma alebo iných nadštandardných služieb v podobe ponúk predávajúceho. Pri e-shopoch sa často jedná o malé darčeky navyše, body alebo dopravu zdarma.
Niektoré obchody totiž zámerne zvýšili ceny za posledné dva týždne, aby prekvapili vysokou zľavou na Štedrý deň u tovaru, ktorý by sa už inak nepredal. Zľava je naozaj vysoká, avšak reálna cena výrobku nie je nízka. Výnimočná cena v akcii môže byť bežnou cenou u konkurencie bez uplatnenia zľavy.

afrika

Vyššie zľavy sa poskytujú na tovar, ktorý sa nedostatočne predáva a jeho predajná cena je nízka. Tieto zľavy na tovar s nízkym dopytom môžu motivovať zákazníkov ku kúpe nielen zľavneného tovaru, ale aj tovaru, ktorý bude dobre prezentovaný. Často zákazník ušetrí na kúpe mlieka v markete aj 10 centov, ale nakúpi aj čokoládu za 2 Eurá, ktorá je atraktívne prezentovaná hneď vedľa.
Zľava je však často relatívny pojem. Niekedy sme pre lacnejší prací prášok ochotní cestovať cez pol mesta, aby sme ušetrili 50 centov alebo 1 euro. Pritom však platíme za cestu, či už je to lístok na MHD alebo palivo do auta. Zároveň platíme tým najcennejším čo máme, a to naším časom. Zvážme preto, či daná zľava zato naozaj stojí.

Lákajú nás zľavy!
4 (80%)3